פריסת תמהיל נכון בכל ערוצי הפרסום גם לעסקים קטנים

אנחנו מאמינים גדולים בבניית תמהיל פרסומי מודע ורחב ככל שניתן לכל מפרסם ובכל סדר גודל של השקעה, במאמר הבא ננסה להסביר קודם כל מה תמהיל שיווקי ושנית למה הוא חשוב כל כך.

היכולת או ההבנה בצורך לפזר את הביצים בכמה שיותר שקים היא דבר ידוע הגיוני ומובן, אנחנו תמיד רוצים שתהיה לנו רשת הגנה ושבמידה ויש פנצר בפעילות אחת והיא נופלת יש לנו עוד מספר” שקים” ששומרים ומגבים אותנו, אז למה רוב המפרסמים לא עושים את זה?
אם יש פעילות פרסומית אחת שממש מצליחה האם אני כמפרסם צריך לדבוק רק בה ולהשקיע את רוב הפרסום בה ולא באחרות?

מה זה תמהיל?

עקרונית תמהיל השיווק הוא כלי שעוזר לנו לחלק את אסטגרטגיית המוצר או השרות לתחומים כמו המוצר , המחיר, מקורות הישווק(הפצה) ומכירות אנחנו אנשי השיווק הגידיטלי חלק מכל אחד מהשלבים גם כאשר אנחנו לא חלק מהחברה מזמינת העבודה אלה ספקי חוץ. אם לא נהיה זה פשוט לא יעבוד טוב.

בעבר היינו מקבלים ממזמין העבודה את כל קטגוריות התמהיל כעובדה מוגמרת ומתרכזים במקרה הטוב במאמץ המכירה לרוב גם זירת המאמץ הייתה נבחרת עבורנו על ידי החברה או שנוצרת באופן טבעי לפי מומחיות המקדם דבר שלא פעם היה גורם ללקוח צורך בהתנהלות עם מספר ספקים.

חשיבותו של תמהיל השיווק גדול ואם היא נבנת נכון או תוביל להמלחה

מוצר , מחיר, מקום, מאמץ מכירה (לשלב זה אני קורא ביזור פלטפורמות פרסום)

מוצר – כגוף שפעמים רבות בונה את המוצר (כאשר הוא אינטרנטי) או שיהיה לו בהמשך אחריות כל על הישגי המכירות אנחנו אוהבים לתת מהניסיון שלנו גם בשלב זה – כשזה נכון או אפשרי – אם אנחנו צריכים לשווק טלוויזיה אז אין לנו יתרון או יכולת להשפיע בשלב זה מאפייני המוצר אבל במקרים שיש אנחנו כבר מראש בונים למוצר שפה שיווקית מכירתית שנוכל למנף בהמשך הדרך.

מחיר – לקביעת המחיר יש שיקולים רבים, אנחנו מנסים להביא למנהל המותג או לכלכלן את המחיר ההמרה הצפוי. מחיר ההמרה הוא המרכיב השיווקי שיכנס למחיר המכירה.

מקום – לבחירת המיקום בו ימכר או ישווק המוצר יש אפשרויות רבות, באיזה פלטפורמה או באיזה דרכים הוא ימכר ויוצר וישווק במדיה הדיגיטלית אנחנו אחראים להמליץ.

מאמץ המכירה – ניטוב הקידום והפרסום או כמו שאני קורא לו ביזור פלטופומות הפרסום.
שלב זה הוא מרכזי עבורנו כי לרב אנחנו פוגשים את הלקוח לראשונה בשלב זה, את השלבים הראשונים עושים רב החברות לבד וכאשר הם מגיעים אלינו היכולת להשפיע על מה שכבר נעשה מוגבלת במידה מסויימת. עדיין יש לנו המון יכולת תמרון בהבנה כיצד נכון לפעול שיווקית ואיפה נכון למכור.
הדגש הוא שצריך לבחון ולא רק מתוך הרגשה לאיזו זירה מתאים כל מוצר ולאיזו פלטפורמה נרכז את רב המשאבים הכספיים וכיצד נוכל לבזר את ההקשעה גם בין מקורות אחרים כדי שבמידה והמרכזית תעצר נוכל לשמר רציפות תפעולית במינימום פגיעה.

עסקים קטנים יחסית פעמים רבות קופצים מעל בניית התמהיל ישר לרשתות הפרסום וזה פספוס כי בסופו של דבר יכול להיות שהן מאוד יצליח באותה הפלטפורמה אבל לא יצליחו להרוויח כסף או לבנות סיסטם נכון בתוך העסק פנימה.
לו היו מנתחים את התמהיל הפנימי מבינים אות ואת מחיר ההמרה טוב יותר ובסופו של דבר יודעים מה נכון להם לדרוש מפלטפומות השיווק השונות גם אם היו רואים שם תוצאות איטיות יותר או מוצלחות פחות בשורה התחתונה הם היו מרוויחים יותר כסף שזו בעצם שורת המפתח לרב העסקים.